22 Ocak 2010 Cuma

1..2..3..mim! :)


hahah! evet nihayet ben de mimlendim!
ilk kez başıma geliyor ve çok heyecanlandımmmm!
üzerine afiyet bir de kar yağıyor ki şu satırcıklarımı iliştirirken yeni kaydıma sormayıverin gitsin ;)
amanın da amanın! çok neş'eli ve keyf doluyum! yaş-şa-sın yağan kar taneleri!
dışardan içeri az evvel girdim..açtım ağzımı kocaman kahkahalarla döne döne yuttum her bir pamuk tanesini..beklediğim buydu işte dedim..buydu ve oldu!
benden keyflisi şam'da yer elması :D

gelelim beni mim'leyen sevgili Yıldız'ın merakettiği 7 değişik özelliğime..değişikten ziyade genel özelliklerimden bahsetmek daha güzel olacak diye düşündüm..şimdi sıralarsam 7 değil 7777 tane özelliğim fırtlayıp çıkacak ya dışarı neysem :D

evet başlıyorum efendim:

1- iflah olmaz bir koleksiyonerim..herşeyi toplama alışkanlığım var..ya da elzem olacağına inandığım herşeyi satın alma..kalemler,etiketler,dipte köşede kalmış ama kimselerin de dönüp bakıp almayacağı türden şeyler..bir gün lazım olur düşüncesiyle alırım ve hep lazım olur ;)
bu açıdan herkesin ihtiyacı olacak türden malzeme-hırdavat-ıvırcık zıvırcık pek çok şeyi ufacık tefecik mutlu evimin çatısı altında barındırmaktayım ;)

2- yenilenebilir bir enerji kaynağına sahibim. evet evet! yanlış duymadınız! ne kadar yorgun olursam olayım yine de bişeyler yapabilecek enerjim her daim vardır..gün içerisine pek çok şey sığdırabilirim..her işte parmağı olan cinslerdenim :)

bkz.sabah 7 de kalkıp 2 tane zorlu sınava girer, ve sonra eve gelip bavul hazırlayıp en az 7 saatlik yolculuğa çıkar, ve sonra gittiği yerde kıpır kıpır hareket-bereket faslına iki dakka oturup dinlenmeden dışarı çıkar,ve sonra gezer dolaşır gecenin bir yarısı eve girer, ve sonra televizyonda ilgisini çeken bir programa takılıp kalır hemen bir kahva-çay eşliğinde dostlarıyla takadi yenilenene kadar programdaki ana konu üzerine yorumlar yapar ve sonra uyur :)


3- el işleme-örgü-dantel-dokuma-resim-seramik(ki özellikle de seramik)-dekorasyon-restorasyon-ve daha bunlar gibi pek çok şeyle özel olarak ilgileniyorum..resim konusunda eskiden daha çok iddialıydım hatta pek çok ödülüm var ama şimdi çıtayı biraz daha yükseltip ilgi alanımı biraz daha genişlettiğim için genel olarak Güzel Sanatlara karşı kendimi becerikli hissediyorum..ve yapıyorum da ;)

4-kahvaltı sofralarına karşı bir zaafım var..yemek ikinci sırada..kahvaltı sofralarının görselliği çeşitliliği ve keyfine aşırı düşkünüm.ve de yemek pişirmeyi-evimde dostlarımı ve misafirler ağırlamayı çok seviyorum..eğer iş kadını olmasaydım -harika bir ev kadını- olabilirdim..ama olsun ikisini birarada pekala güzel yürütebilirim :)

5- kalbim ege'de kaldı diyenlerdenim!
çanakkale'de okudum 4 yıl..ve gerçekten Ege'ye aşık oldum..aslen karadenizliyim.ama nedense Ege'ye farklı ve samimi bir yakınlık hissediyorum.ege mutfağı,ege insanı, ege lezzeti ve tadı bambaşka! :)



6- hayatın ayrıntılarda saklı olduğuna inananlardanım! ve "insancıl" duygularım aşırı gelişmiş durumda..çok düşünceli, merhametli, hoşgörülü,ve fazlasıyla güler yüzlüyüm..bunun zaman zaman dezavantajlarını görsem de bu -iyilik- huyumdan vazgeçemiyorum..insanları mutlu etmek, ve onları mutlu görmek hayattaki en güzel his-ve doyum bence..buna göre ayarlamışım kendimi..buna göre yaşıyorum..ve de elbet karşılığını alıyorum.. :)

7- ada yaşamını çok seviyorum.bugüne dek pek çok adayı gezdim -özellikle de ege kıyılarındakileri- ve oradaki yaşamı çok seviyorum..ada insanlarının sevinç ve mutluluk dolu sohbetlerine bayılıyorum..insan gibi insanlara hayranım!ve ada insanlarında bu insancıl sıcaklığı daha fazla hissetmek onların yaşamına daha çok imrenmemi sağlıyor..ve hayatımın bir bölümünü inşallah Ada'da yaşayarak geçirmek istiyorum..bir nevi -miss robinson crouse- hahha! :)

8- hımmm..7'yi geçtim sanırım..olsun devam edeyim biraz daha ;)
lunaparkları çok seviyorum..ve balonları..ve şekerlemeleri..ve kıyıda köşede kalan eski tatları..kıymet bilmeyi ve değer vermeyi hakeden pek çok gerçek lezzet var..sevgili dostum Denizcan sayesinde bunlarla tanışma olanağı bulmak ve her geçen gün bambaşka lezzetlerle tanışmak heyecan verici..özellikle de - baylan pastanelerinin CUP GRİYE-si eski tatlara enn güzel örnektir benim için ;)siz de deneyin derim -kadıköy'de şubesi var- ;)

9- fotoğraf çekmek benim için bir tutku. çok seviyorum an'ları karelemeyi ve en içten dileklerimden biri de tam olarak mesleğime giriş yaptıktan sonra profesyonel bir fotoğraf makinesi alabilmek..bunun için epey bir zaman var belki ama birgün sahip olacağım bu güzellik için şimdiden heyecanla beklemedeyim..gelsin hele ;)

10- eski tarz şeylere karşı düşkünlüğüm var..nedir?vintage olan herşey..
1950'ler 60'lar tam benlik..madmen dizisinde hatunlar ne giymiş neler varmış aksesuardan,takıya,giyim kuşamdan yaşam alanlarına dek pek çok şeyi takip edebiliyorum ;)
ve elimdeki imkanlarım dahilinde kendime ona göre bir tarz oluşturuyorum..ve bunu yaparken de inanılmaz büyük bir keyf alıyorum ;)



11- 'pazar' alışkanlığım gelişmiş durumda ;)yani mağazalardan giyinip kuşanmak yerine pazarlardan giyinmek bana daha ucuz daha mantıklı ve daha keyf verici geliyor;) tezgah tezgah dolaşmak, o insna karmaşasına bulaşmadan sabahın erkencik bir vakti çıkıp yola semt pazarlarından en büyük ve en bol çeşitli olanına girip istediğin herşeyi -çok daha ucuza- bulabilmek beni çok mutlu ediyor ;) mağazaları dolaşmayı da severim.ancak outlet olduğu müddetçe! ;)
yoksa içim acır milyonlar verilerek aldığm ürünlere bakarken :(
hep derim -Devir Ekonomi Devri- pazarların tadını çıkar ;)

12- hiç bir zaman aşağılık kompleksim olmadı..neysem oyum!
yalnız her zaman istemişimdir şöööyleee COOL GIRL tarzında bir hatun olayım diye ..ama bunu hiç yapamamışımdır..beni tanıyanlar ve kendim bilirim ki ben hep -evin küçük yaramaz ve eğlenceli- kızı olmuşumdur ;) hayat boyu da böle devam edecek gibi ;)

13- çoğunlukla iyiyim-hoşum-hayatın keyfini sürmeyi sevenlerdenim..yaratıcılık ve kinetiklik benim için vazgeçilmez unsur..sıradanlığı ve monotonluğu hiiçç mi hiiçç sevmem!
hatta derim ki; - durağanlıkta hiç bir yaratıcılığa yer yoktur..hareket gerek bize hareket!-
şimdi de aklıma sevgili nietzsche'nin özlü bir sözü geldi..yeri gelmişken de hemen paylaşayım istedim :)

"bilginin her türü ıstıraptan gelir.Sefahat; duraklamak ve geriye bakmamak eğilimindedir. Oysa, acı hep nedenleri sorar..İnsan ağrılarda incelir. Sürekli kurcalayan törpüleyen acı, ruhun toprağını altüst eder..yeni düşünce meyveleri için gerekli havalandırmayı sağlayan da bu altüst oluştur."



14- yalnız iyiliğe inat bir de depresif yönüm vardır..aslında fazlasıyla uçlarda yaşayan bir insanım..kendimi böyle tarif etmekten de çok büyük keyf alıyorum ;)
hatta üni.de prof.um bana "Yeşocan sen de bir sanatçı ruhu var.ya çok mutlusun -hazzın doruklarında- ya da çok mutsuz ve depresifsin -yerin altında- ve bu da senin gerçekten sanatçı yönünün ağır bastığından kaynaklanıyor." demişti..bu söz üzerine uzun çok uzun zaman düşündüm..ve evet hakverdim nefret ettiğim bu prof.a ;)

15- iyi yönlerimin aksine her insan da var olan kötü yönlerim de var..özellikle de fazlasıyla aceleci-sabırsız-aniden öfkelenip durulan-beklentisi koşullara göre genelde hep fazla olan bir yapım var..ama Yeşocan halinden hep memnun ve Kalender Meşrep bir hayatı benimsemiş tarzda bir insan..

ehh bir hayli anlattım sanırım kendimi kendi ölçütlerimle..beni tanıyanların ve bilenlerin elbet buna katkısı olacaktir..şimdilik(!) aklıma bu kadar geldi..biliyorum epey geldi ama daha pek çok şey geride içimde taaa derinde ;)

sevgi ve dostluk ve içtenlikle :)

hehe..an itibariyle içimden güzel bir şarkı geçti..seni seçtim ;

nilüfer- her yerde kar var :)


5 yorum:

''AnGeL!CAbuZ'' dedi ki...

Bi insan kendini ancak bu kadar iyi tanıtabilir, yeşocanımmm benimm...sefiyom ulen senii...her nekadr fırtınalı olursa olsun , o hep yaz gibidir..Kıpır kıpır...
Öperimm senii bi dolu dostum..

küçükhanım yeşocan* dedi ki...

canımbenim yaaa :D
beni bir ben anlarım bir de beni yaradan :D
sebgili dolu öperim ve derim ki hisler her daim dibine kadar karşılıklı :D

YILDIZ dedi ki...

Sanki bunları birinin bana hızlı hızlı okuyormuş gibi heyacanla enerjik sesini duydum:))

(bu biri sen oluyorsun tabi:))

Çok teşekkür ederim,enerjin her zaman daim olsun,bayıldım;)

küçükhanım yeşocan* dedi ki...

rica ederim efendim :)
keyfli takipler yıldızcım :D

é L L a dedi ki...

fotograflar cok basarili