18 Mayıs 2010 Salı

Çanakkale vol.III- ve Tanrılar, ASSOS'taydılar! :)

rüzgarın bıçak gibi esip geçtiği birgünde düştü yolumuz Assos'a..mitolojik çağlardaki tanrıların haykırışlarını işittik assos tepesinin zirvesinden..yine anlaşamadıkları bir konuda atıp tutuyorlar, bağırış haykırış içinde birbirlerine öfkeleniyorlardı..ve yeryüzüne durmadan nefeslerindeki şiddeti üflüyorlardı..

bizler de bu nefesin rüzgarıyle dans ediyorduk çılgınca..kısa filmler/klipler çekiyorduk..onlar birbirlerini yiyedursunlar..bizler eğlenceli fotolarımızla göz kırpalım Assos'tan ;)

behramkale'ye az kala el salladık uzaktan ona!

assos'un sahili..harika bir manzaraya eşlik eden bu mini.minnacık kasaba sıcacık..

herşey sadece bu minik iskele'nin ardında kurulan taştan tarihi yapılarla sınırlı..
olsun yetiyor da artıyor bile..denizi arkamıza aldık mı gerisi teferruattır bizim için :)

Assos/behramkale köyüne uzaktan bakış.

hava -beter- rüzgarlı ve soğuk olduğundan denizin kendine sakladığı o turkuaz mavi rengini göremedik :(

köylülerin açtıkları sergilerde birbirinden güzel objeler ve çeşitli el işlemeleri var..
hayran olmamak elde değil!
bu yazmalardan bir tane de sevdicek aldı boynuma taktı..çok seviyorum da :)

papatya tacımı da çok sevdim!

içten güzellik.

238 metre yüksekliğe inat bir de kendimizce uçuşa geçtik..
ida dağı'nın [kaz dağları] tepesinden bizim oyunlarımızla eğlenen tanrılara erişebiliriz umuduyla ;)

rüzgar dinlencesi.

ege suları ayaklarımın altından midilli'ye doğru akışta.

m.ö. 530 yıllarından günümüze gelen Athena Tapınağı'nın kalıntıları.
yunan mitolojisinde Athena Zeus'un kızı olmanın yanısıra bilgeliği, el sanatları ve zanaatın koruyucusu olarak da bilinmekte..bu kalıntılarda çok nadir de olsa el işlemeleri ve kabartmaları da görebiliyoruz..ama daha çok sütun kaideler ön planda..akşam güneşin batışını romantik romantik seyretmek için harika bir yer! :)

papatya taçlı kızlar kendileri ve sevdikleri için dilek ağacına çaput bağladılar :)

ve köyden gözüme çarpan güzel ayrıntılar.

bu harika kolye tam 200 milyon yaşındaymış.
o kadar beğendim ki!
bir an gözümün önüne,boynumda asırlık saltanatını sürercesine vakur bir edayla sallandığı an geldi..
ve içimden dedim ki şimdi çalışmak, kendi paranı kazanmak, ve bu değerli taşa hakettiği değeri vererek boynunda layıkıyla taşımak vardı!
-birgün o da olacak elbet-

Ç.kalemin yoksul köylü kızları..
canım eridi gitti parmaklarımın arasından..
öyle çok duygulandım!
gönüllerini hoş ettik ama kekik ve yazma aldık onlardan..ölye mutlu oldular ki yanakları kırmızı kırmızı gözleri ışıl ışıl..
mutlu ettik, mutlu oldular, mutlu olduk.

satırlarım şimdi ç.kale'ye dair son bir post'a doğru kayıyor..
Assos faslımızı da keyfle bitirdik! :)