29 Nisan 2010 Perşembe

kavun kokulu yörük kızı.


kavunlu natürmort.
son zamanlarda okuduğum en ilginç ve eğlenceli kitaptı.
kadıköy'deki kelepir kitabevinden aldıklarım arasındaydı..gözüme kestirdiğim anda bir de baktım okuyorum..1 saat içinde okuyup bitirdim..
hem görsel sanatı, hem dilin o eğlenceli anlatımıyla hemencecik içine çekiverdi beni..yazarın, sıkı bir hiciv ustası olduğunu gerçekten satırları okudukça anlıyorsunuz.karikatürle anlattıkları yazıyla birbirini fec'i dengelemiş ve ortaya çok güzel yapıt çıkmış.
basımı çok çok eskilere dayanıyor. [bu konuda beni yuhlayabilirsiniz belki fekat basım tarihi 1990!]

er-geç farketmez önemli olan elime geçmiş olması ve benim kitabı okumamdı bahanesine sığınıp kendimce yeni bir yazarı tanımış olmanın ve farklı bir tarzdaki kitabı bellek dahilime katmanın huzuru var içimde! :)

kitabın yazarı ahmet sipahioğlu..
1954 doğumlu ve iyi bir eğitim geçmişi var..
üniversitede öğretim elemanı olarak çalışmakta..
[okuduğum yazarlar hakkında bilgi vermeyi sevmiyorum..bu sebepten kısa geçiyorum.]

tavsiye edeceğim kitaplar arasında yerini almış bulunmakta.
farklı bir tarzı okumak isteyenlere duyrulur! -geç de olsa!-




bunun dışında geçen gün okumuş olduğum Nihal Yeğinobalı'nın Sitem isimli kitabına da nasıl hayran kaldiğımı belirtmeden geçemiciiimm :)
bu yazar hakkında çok fazla şey yazılmış çizilmiş elbette ama ben kendisini ilk kez Sitem isimli kitabıyla tanıdım..yazar, daha çok çevirmen olarak tanınıyor ama yayınlanmış kitapları da çok.
Sitem bunlardan biri..

küçük bir kasabada geçen hikayede, orta halli tanınmış bir köy eşrafının kızının hayatına giren güzeller güzeli yörük kızı Sitem'in hayatını anlatıyor kitap..
öyle güzel betimlemeler ve tasvirlerle donatmış ki kitabi Nihal Yeğinobalı gerçekten etkisinde kalmamak elde değil..

kitabı okurken gözümde, Ç.kale'de semt pazarına yüksek köylerden gelen yörükler canlanıverdiler..hele ki, ufacık tefecik kız çocuklarının altın sarı saçları iki sıkı örgüyle minik kırmızı renkte rengarenk oyalı bir yazmanın altına saklanmış, gözleri çipil-çipil, boncuk-boncuk bakıp, ellerindeki kınaları parlarken benim onları hayranlıkla seyrettiğim zamanlar..

anneleri de süsledikleri kızlarından farklı olmazlardı tabii.
yanakları al al, gözlerinin içi alev-alev nasıl da parlardı insana bakınca..
ve ben her semt pazarında gidişimde onlarla karşılaşabilmek için nasıl da can atardım..ama senede 1-2 kez denk gelirdim ve bu da bana yeterdi aslında..
sanki gerçek dünyaya, masallardan fırlayıp gelmişlercesine şaşkınlık dolu bir hayranlıkla süzerdim onları..

bu kitabı okurken de gözümde canlanan bu sahne, kitaptan daha farklı bir lezzet almamı sağladı..umarım sizler de okuma fırsatını bulursunuz..
velhasıl-ı kelam, bu kitabı da tavsiye ederim can-ı gönülden! :)

okunacak onlarca kitabım var elimin altında..
fakat bir yandan da kpss için daralan zamanda yetiştirmem gereken konularım var..
hepsine birden yetişebilmek için zamanımı çok iyi kullanmalıyım!
zaman az-durum çok!
yetişmek ve iyi, çok iyi sonuçlar almak dileğiyle!

2nd photo by me!
from beyoğlu.

4 yorum:

kutupayusu dedi ki...

Nihal Yeğinobalı'nın mazi kalbimde bir yaradır isimli kitabını okuyup hayran kalmıştım ..öle apansız karşıma çıkmış bi kitapdır ve tadı damakta kalmıştır...kavunlu natürmort ta aklımda bulunsun ..pek bi meraklandım ..ilk fırsatta..paylaşımın için tşk :)

küçükhanım. dedi ki...

sitem için de aynı şeyi söylemeliyim aniden çıktı karşıma ve ben de çok büyük bir etki bıraktı canım :)

kavunlu natürmort'da bir o kadar değişik ve güzel bri kitapcık :D
zevkle okuman dileğiyle!

Meral Erdoğan dedi ki...

yesom, kitaplari not aldim -kutupcan'inkini de :) -

foton da pek nefis.

operim :)

küçükhanım. dedi ki...

ben de çok teşekkür ederim pek teşekkür ederim Meralcim :D