11 Nisan 2010 Pazar

Brida!Brida!söyle bana senden daha "cadı-sı" var mı bu dünyada?


uzun zamandır okuduğum kitaplarla ilgili kendi çapımda bir şeyler yazmadığıma tanık oldum..
henüz bitirdiğim "Brida" adlı Paulo Coelho'nun yeni kitabı bu eksikliği tamam etmek için elimin altında tazecik kaynak doğrusu..

güzel ve sürükleyici bir kitaptı..uzun zamandır Kpss kitapları ve ek bilgi olsun diye okuduğum tarih kitaplarıyla kendimi sürükleyici bir atmosfere kaptırmamıştım..iyi geldi..

zaten okurken su gibi akıp giden kitapları severim..takılıp kaldığım ve elimde süpürge olan kitapları bitircem diye kendi kendimi yiyip bitirmekten hiç hazetmem ki beğenmesem de illa ki elime aldığım kitabı okuyup bitirme gibi gereksiz bir alışkanlığım var..
son zamanlarda bu alışkanlığı yavaş yavaş terkediyorum ama..bkz.George Orwell/1984!

konuyu fazla dağıtmadan gelelim sevgili Brida'ya..
kendinde varolan "özel yetenekleri" açığa çıkarmak için geçirdiği birbirinden egzantrik olaylar sonucunda "cadılık" mertebesine ulaşan bir kızın başından geçenleri iyi bir dille anlatan bir olay örgüsü..yazarın kendine has konuları ve anlatım tarzını bir kez daha görüyor, yaşıyorsunuz kitapla birlikte..altı çizilesi pek çok cümle karaladım kitapta..ve hoşuma da gitti açıkçası..

en sevdiğim cümle de şu oldu:
"Dışta olanı değiştirmek, içte olanı değiştirmekten daha zordur!"

an itibariyle içinde yaşadığım koşullara fazlasıyla sahip çıkan bir cümle olduğundan belki de bu kadar yakınlık duydum bu cümleye..hemen keydettim gördüğüm her yere..burayı da unutmadım elbette..

Brida'nın bir cadı olabilmesi için gerekli ön koşullar çok hoşuma gitti..neden?çünkü gerçek hayatta bunlar benim vazgeçilmezlerim de ondan!
nedir peki bunlar?

-dünyanın ruhu-anima mundi!
-şifalı bitkiler :)
-dance,dance,dance to feel hidden secrets of life!
-giysilerin içindeki gizli titreşimler, bize aitlik.
[nedense 2.el kıyafete 'haaayyyyııırrrr!' mesajı verilmekte gibi geldi bana..zira, kıyafetlerin ilk kullanıcılarının olumlu/olumsuz her türlü enerjisinin bizi etkileyecek olması sözkonusuymuşş..
kuru temizlemeciler ne güne duruyor anacım?gerek yok olayın metafiziksel boyutunu düşünüp taşınmaya :)]
-5 duyu kontrolü!
-Doğa, sessizlik, sabretmek evrende iletişim kurabilmek için gerekli meziyetler..
and blah..blah..blah..

aklıma gelenler arasında bunlar var..daha pek çok minik ayrıntı da cabası..
felsefik yönü olan ve diyalektik bir tarza yakın diyebilirim..keyifle okunabilir..
kendisinden bir şeyler bulabileceğine inanan herkes okumalı bence ;)

yalnız, kitabı okuyup bitirdikten sonra insan; acaba bende de gizil güçler var mı?ben de cadı olabilir miyim?ortaçağın karanlık avrupası'nda yakılan masum kadınlar benim cadı kardeşlerim mi?onların intikamı için ben başka bir bedende canlanmış bir reenkarnasyon harikası mıyım acaba?gibi fantastik düşüncelere dalıp gidebiliyor :)

buna ilaveten benim de aklıma hemen bir anım geldi..2 yıl önce gittiğim bir falcı bana, "Sende fal bakmak için özel bir yetenek var..bunu geliştirmelisin.." demişti..
acaba ben de junior Brida olabilir miyim, he sevgili okuyucum? ;)

2 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

olsan olsan tatlı cadı olursun ilginçmiş cano okunmalı bence de

küçükhanım. dedi ki...

süpürgeli cadı olurum heralde tüm dünyayı gezen, hoplayan zıplayan :D